۷ نکته مهم برای خرید بازی فکری برای هدیه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی ها فکر می کنند خرید بازی فکری به عنوان کادو برای کودکان مناسب است. اما چیزی که بازی فکری را نسبت به سایر اسباب بازی ها متمایز می کند، این است که اصولا بازی های فکری بخش وسیع تری از سنین را شامل می شوند.

بازی فکری به دو بخش بازی فکری گروهی و بازی فکری فردی تقسیم می شود که هر یک از این دو گروه مزیت های مختص به خود را دارد. درحقیقت تاریخچه بازی های فکری به یک  دوره خاص برنمی گردد و می تواند گفت که بازی های فکری به خصوص بازی های فکری رومیزی سابقه ای بسیار طولانی دارند.

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به تاریخچه بازی های رومیزی داشته باشیم، سابقه این بازی ها به بیش از 5000 سال قبل از میلاد مسیح نیز می رسد. تاریخ شناسان معتقد هستند که این تاریخ می تواند بسیار بیش از چیزی باشد که از ابزار کشف شده به دست آمده است.

تاریخچه بازی های فکری

تاریخچه بازی های فکری

همانطور که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم، تاریخچه بازی فکری به بیش از پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد و اولین ابزارهای کشف شده برای اثبات این موضوع پیدا شدن یک تاس در منطقه بین النهرین بوده است.

در واقع تاریخ نگاران معتقد هستند که این موضوع می تواند نشانگر این باشد که تمدن اولیه مدیون بازی های فکری و گروهی بوده است.

یکی از اولین بازی هایی که در گذشته به وجود آمده است، بازی سنت است. این بازی یکی از سرگرمی های پادشاهان و مردمان طبقه بالای مصر باستان بوده است. قواعد بازی سنت هنوز هم به درستی شناخته و پیدا نشده است اما چیزی که از شواهد بدست امده پیداست، این بازی دارای 30 مربع کوچک و یک عدد تاس بوده است که احتمالا یک بازی رومیزی کاملا هیجان انگیز برای مردمان آن دوره به حساب می آمده است.

بیشتر بخوانید: هدیه دانش آموزی

انواع بازی های فکری قدیمی

اگرچه امروزه اغلب جمع های خانوادگی و دوستانه با بازی های گروهی و فکری بیگانه هستند اما در گذشته یکی از سرگرمی های عمده مردم، همین بازی های فکری دسته جمعی بود. در این بخش به تعدادی از این بازی ها اشاره ای خواهیم داشت تا به شما در خرید و همچنین انتخاب یک بازی فکری کمک نماییم.

  • بازی اسم و فامیل یک کادو هیجان انگیز برای همه سنین
بازی اسم فامیل

کمتر کسی وجود دارد که با بازی اسم و فامیل آشنا نباشد. بازی اسم و فامیل یکی از بهترین بازی های فکری ایرانی است. این بازی به صورت گروهی انجام می شود. برخی از نوع نوشتاری و برخی به شکل های دیگر از آن استفاده می کنند. این بازی را می توان جز قدیمی ترین بازی های فکری دانست.

این بازی حضور ذهن بالایی را می طلبد. در بازی اسم و فامیل باید اطلاعات عمومی نسبتا خوبی داشته باشید و سرعت عمل در این بازی یکی از شروط اولیه برنده شدن است. خرید بازی اسم و فامیل برای هدیه دادن یه کودکان، در نوع جدید و جایگزین شده از بازی قدیمی، در فروشگاه های اسباب بازی فروشی و همچنین فروشگاه اینترنتی کادو و هدیه امکان پذیر است. یک هدیه بسیار کاربردی برای کودکانی که به تازگی خواندن و نوشتن را یاد گرفته اند!

  • بازی فکری فکر برتر یک هدیه نوستالژی برای کادو به نوستالژی بازها
بازی فکری فکر برتر

این بازی نیز می تواند یکی از بهترین هدایا برای هدیه به دهه شصتی ها باشد. هدیه ای از جنس خاطره که می تواند حسابی مخاطب شما را هیجان زده نماید. یکی از شروط برنده شدن در بازی فکر برتر، قدرت تحلیل است. هدیه ای که قرار است مخاطب شما را از همه بیماری های مربوط به ذهن اعم از آلزایمر نجات بدهد.

اگر به دنبال بازی فکری در خانه برای بزرگسالان هستید و دوست دارید تا یک هدیه خاص و سرگرم کننده برای هدیه روز پدر تهیه نمایید، این هدیه می تواند بهترین گزینه باشد.

  • بازی دومینو برای هدیه به آنهایی که هیجان را دوست دارند
بازی دومینو

دومینو نیز یک بازی فکری قدیمی است که هنوز هم یک هدیه کاربردی برای خرید بازی فکری به عنوان کادو است. این بازی دقت و هوش بالایی را می طلبد. بازی دومینو یک بازی دو نفره تا چهار نفره است که می تواند به صورت تیمی و یا فردی اجرا شود. خرید دومینو برای کادو به بزرگسالان یک ایده جذاب خواهد بود!

  • شطرنج یک بازی فکری برای افراد خاص
شطرنج

شطرنج جز بازی های گروهی جذاب است که اصولا یک هدیه خاص برای تمامی سنین است. این بازی از قدیم الایام تا کنون یک بازی مهیج برای تمامی طبقه ها بوده است. اگر مخاطب شما علاقه مند به بازی های فکری در یک محیط آرام، مثل شطرنج است، پیشنهاد ما برای خرید کادو، خرید میز شطرنج یا شطرنج با صفحه شیشه ای یا چوبی است. بازی فکری لاکچری که می تواند حسابی پارتنر شما را سر ذوق بیاورد.

  • تخته نرد یک هدیه بسیار باارزش برای هدیه به علاقه مندان به بازی های فکری
تخته نرد

اگر می خواهید یک هدیه کاملا خاص خریداری نمایید و به دنبال یک اسباب بازی فکری خاص برای هدیه دادن هستید، در مورد خرید تخته نرد اصلا تردید نکنید. تخته نرد یک جعبه چوبی است که در میان مردان طرفداران ویژه خود را دارد.

این هدیه می تواند به عنوان کادو روز مرد، هدیه تولد به همسر یا برای خرید کادو روز پدر، هدیه ای بسیار ایده ال باشد.

سبک های مختلف در انتخاب بازی فکری

 انتخاب بازی فکری

برای برخی از افراد خرید هدیه به صورت حضوری هیجانات مختص به خود را دارد. این افراد دوست دارند دقایق زیادی را به تنهایی یا با دوستانشان در بازارها و فروشگاه ها طی کنند و در نهایت نه از شلوغی شهر، نه از ترافیک و نه هیچ چیز دیگر، شکایتی نمی کنند.

اما گروه دوم یا مشغله کاری زیادی دارند و یا مرد هستند! اگر جز دسته دوم هستید ما اینجاییم تا اطلاعات دقیقی درباره بهترین بازی فکری و همچنین انواع بازی فکری به شما عزیزان بدهیم تا با کمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید یک بازی ایده آل برای عزیزانتان تهیه و خریداری نمایید.

بازی فکری برای هدیه

یکی از مهم ترین موضوعی که باید بدانید این است که مخاطب شما از چه سبک بازی فکری ای خوشش می آید. این موضوع می تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهترین برای خرید بازی فکری داشته باشید. برای همین منظور ما برخی از این سبک ها را به شما معرفی می کنیم.

  • بازی معمایی
  • تست هوش
  • بازی تخته ای یا رومیزی
  • بازی آموزشی که بیشتر برای هدیه به کودکان مناسب هستند.
  • بازی حافظه که می تواند بهترین هدیه برای افراد مسن باشد.
  • بازی کارتی که تقریبا برای همه سنین در بازار موجود است.
  • بازی جنگا
  • و…

در واقع چیزی که مشخص است این است که دنیای بازی فکری به حدی گسترده است که دایره انتخاب هدیه را برای شما آسان می نماید. این بازی های می توانند برای سنین مختلف یک هدیه خلاقانه باشند.

انواع بازی های فکری بهترین جایگزین برای بازی های فکری کامپیوتری و آنلاین هستند. این هدیه می تواند کودکان و حتی بزرگسالان را برای دقایقی هم که شده از گوشی های هوشمند دور کرده و روابط خانوادگی را بهبود ببخشد.

مزایای بازی های فکری برای هدیه دادن

مزایای بازی های فکری

بازی فکری جدید انتخابی کاملا هوشمندانه برای کادو دادن است. درحقیقت این بازی ها علاوه بر بخش سرگرم کننده، در افزایش سطح عملکرد، بالا بردن سرعت عمل، قدرت تحیل و بسیاری از مسائل دیگر تاثیرگزار هستند. این بازی ها بهترین جایگزین به جای نصب بازی فکری بزرگسالان یا نصب بازی فکری برای کودکان در گوشی های همراه هستند.

خرید بازی فکری به عنوان هدیه نوروزی نیز یک ایده جذاب برای خرید هدیه عید به کودکان است. هدیه ای که قرار است علاوه بر سرگرم کردن کودکان، آنها را از فضای مجازی و  دنیای غیرواقعی دور نماید. بنظر بهترین هدیه برای کودکان، کتاب و اسباب بازی ها هستند.

4 بازی فکری مناسب هدیه دادن به کودک

بازی فکری مناسب کودک

تصور کنید کودک پک هدیه را باز کرده و با یک اسباب بازی روبرو شوند. مطمئنا دیدن یک اسباب بازی می تواند کودک را حسابی سر ذوق بیاورد و احتمالا شما نیز با این صحنه روبرو می شوید که مخاطب کم سن و سال شما با صدای بلند می گوید: « این بهترین هدیه عمرمه»

برای خرید کادو به کودک حتما از اسباب بازی های فکری و سرگرم کننده کمک بگیرید. این بازی ها علاوه بر آموزش می توانند حسابی کانون خانواده شما را گرم و صمیمی تر نمایند.

  • هدبند مناسب هدیه به کودکان بالای 5 سال
بازی فکری هدبند

هدبند یک بازی کاملا هیجان انگیز برای کودکان است. این بازی ورژن جدید بازی 20 سوالی ما بزرگترهاست که به شکلی جذاب تر و با بسته بندی شکیل تر وارد بازار هدایا شده است.

داخل این جعبه اسباب بازی یک ساعت شنی و چند کارت قرار دارد. همه شما قرار است یکی از این کارت ها را بدون اینکه کلمه نوشته شده روی آن را ببینید به پیشانی زده و در نهایت با پرسیدن سوال از هم گروهی ها و بله و خیر مسیر بازی را ادامه بدهید.

بیشتر بخوانید: بهترین هدیه شب یلدا برای بچه­ ها

یکی از مهم ترین چیزهایی که در این بازی به برنده شدن شما و کودکانتان کمک می کند، نوع سوال شماست. این بازی می تواند کودکان شما را هوشیارتر و در حل معماهای زندگی به آنها کمک کند.

  • زنبورک مناسب برای هدیه به کودکان 4 ساله
بازی فکری زنبورک

این بازی یک بازی فکری جذاب برای هدیه به کودکان زیر 5 سال است. هدیه ای که با زنبورک های رنگی جذاب، کودکان را حسابی مشغول می کند. در این بازی 6 زنبورک، 36 عدد کارت و 6 عدد کندو وجود دارد. هدیه ای برای افزایش قدرت حافظه در کودکان که در این سنین حسابی نیاز است.

  • تردست مناسب برای هدیه به کودک تک فرزند
بازی فکری تردست

بسیاری از کودکانی که تنها فرزند خانواده یا اصطلاحا تک فرزند هستند، شرایط کودکان دیگر را ندارند. اغلب این کودکان تنها هستند و به دلیل موقعیتی که داشته اند، چندان با بازی های گروهی یا ورود در اجتماع ارتباط نمی گیرند.

بازی تردست یک هدیه کاربردی برای تک فرزند ها و خانواده های آنهاست. این بازی یک بازی گروهی است که به راحتی کودک و پدر و مادر را مشغول می کند و لحظات شادی را برای آنها رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: هدیه عید نوروز برای دانش آموزان

ای اسباب بازی یک بازی فکری مناسب برای کودکان سه ساله نیز هست. هدیه ای که قرار است کودکان را از تنهایی ای که این روزها گریبانگیر خانواده ها شده است، نجات بدهد.

  • دو چشمی
بازی فکری دو چشمی

اگر دوست دارید تا برای کودکانتان لحاظاتی همراه با شادی ایجاد نمایید و به تقویت هوش و قدرت تحلیل آنها کمک کنید، دو چشمی همان چیزی است که به دنبال آن هستید. این هدیه می تواند یک کادو تولد جذاب برای کودکان بازیگوش باشد.

بازی هایی مانند مافیا نیز از جمله اسباب بازی های پرفروش برای هدیه دادن هستند. این بازی نیز از جمله بازی هایی است که برای تمامی سنین مناسب است و به خانواده ها کمک می کند تا یک جمع صمیمی با کلی هیجان را تجربه نمایند.

بازی فکری کادو کودک

کلام آخر

چیزی که در این میان مهم است این است که انسان ها در هر سنی به سرگرمی و هیجان نیاز دارند. این سرگرمی و هیجان بخشی از زندگی ما انسان ها را تشکیل میدهد و بازی های فکری می توانند ما را در مسیر درست تری قرار بدهند.

درحقیقت علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز با بازی های فکری آن بخش هایی از مغزشان را که کمتر فعالیت می کند به چالش می کشانند تا به بیماری هایی مانند زوال عقل، آلزایمر و حتی افسردگی و استرس دچار نشوند.

اگر به دنبال خرید بازی فکری برای هدیه به دوست، همسر یا سایر اعضای خانواده هستید، بهترین تصمیم را گرفته اید. ما در تیم اکسیتو نیز با مشاوره های لازم در زمینه خرید بردگیم های مخصوص کودکان و بزرگسالان در کنار شما هستیم، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بازی فکری از چه نظر مناسب است؟

بازی های فکری به دلیل این که تاثیر به سزایی بر تقویت حافظه و ذهن افراد دارند، هدیه ای مناسب هستند و می‌توانند علاوه بر سرگرم کردن افراد آن ها را خوشحال کنند.

بازی های فکری را از کجا تهیه کنیم؟

شما می‌توانید برای خرید بازی های فکری به سایت های اینترنتی مراجعه کنید. اما نکته مهم این جاست که با مراجعه به سایت اکسیتو می‌توانید بازی های فکری را در یک پک و کنار دیگر محصولات خریداری کنید.

بازی های فکری برای چه سنی مناسب است؟

این بازی های سن خاصی ندارند و می‌توانند برای کودکان تا بزرگسالان مناسب باشند. بنابراین در خرید این بازی ها محدودیتی وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *